Conversie optimalisatie | Een hoger rendement uit dezelfde bezoekers
Conversie funnel & A/B testen

Conversie optimalisatie is simpel gezegd het ‘verbeteren van een website’. Elke website of webshop heeft zijn goede en slechte kanten. Dit is afhankelijk van de markt en doelgroep wat een bezoeker precies verwacht. De doelgroep zal op een bepaalde manier reageren op de grafische elementen, de functionaliteiten en de informatie die aanwezig is. Met behulp van gedetailleerde analyses en A/B testen kan er geoptimaliseerd worden en wordt het rendement verhoogd.

CRO

Heeft u voldoende bezoekers op uw website, maar valt het resultaat tegen? Dan is conversieoptimalisatie mogelijk de oplossing die u zoekt. Met conversieoptimalisatie haalt u meer resultaat uit uw huidige bezoekers. Daarnaast zijn uw marketingcampagnes effectiever indien u conversiepercentage stijgt. Elke euro die u namelijk investeert in marketing levert meer op. Conversieoptimalisatie geeft zowel uw omzet als winst een flinke boost mits de juiste technieken en aanpak wordt gebruikt.

Aan de had van uw analyse programma achterhalen wij op welke pagina’s en siteonderdelen uw bezoekers afhaken. Vervolgens bepalen we aan de hand van gebruikerspanels, website analyses en ontwikkelde in-house kennis wat de pijnpunten op uw website zijn. Aan de hand van het onderzoek stellen we een hypothese die vervolgens getoetst wordt middels een A/B test. Afhankelijk van de uitkomst is de conversie van uw website hoger of kan er een vervolgonderzoek worden gestart.

Conversiemetingen

Informatie over bezoekers is noodzakelijk om de conversie van uw website te optimaliseren. Deze informatie is vaak al beschikbaar als u gebruik maakt van websiteanalysetools zoals Google Analytics. Beschikt u nog niet over een dergelijk programma dan regelen wij de installatie en implementatie.

Afhankelijk van de huidige instellingen stellen wij doelen en de voorgaande stappen benodigd zijn in. De conversie van de website wordt op deze wijze inzichtelijk. Een conversie is bijvoorbeeld een offerte aanvraag, aankoop of klik op een telefoonnummer. Op basis van de conversie en het aantal bezoekers kan het conversiepercentage berekend worden. Het doel is dit percentage zo ver mogelijk te verhogen.

A/B testen

Een A/B test is een test waarbij twee pagina’s afwisselt getoond worden aan verschillende bezoekers. Waarbij de A pagina de huidige pagina is. De B pagina is de pagina waarin alle opgedane informatie tijdens het onderzoek s verwerkt is tot een geoptimaliseerde versie. Na een variabele looptijd kan op wetenschappelijke wijze bepaald worden welke versie meer conversie oplevert. Ook kan de gestelde hypothese wel of niet verworpen worden. Een A/B test geeft dus kennis over het gedrag van bezoekers op uw website.

Creatieve projecten

Bekijk hier een overzicht van onze meest recent opgeleverde projecten

7+
Jaar ervaring
20+
Creatieve specialisten
400+
Klanten
800+
Projecten