SEO
12 juli 2012

Maximaliseer uw clicks

door: Koen van der Velden

Verhoog uw CTR (Click Through Rate) door commercialiteit

De meta description tag en de title tag hebben niet veel invloed meer op uw ranking, maar het kan wel enorm veel invloed hebben op de hoeveelheid mensen die op uw pagina klikken. Door commercieel te zijn en een beschrijving te maken die past bij uw doelgroep, kan dit positieve invloed hebben op uw CTR.

Een title tag ziet er zo uit:
< title >Website laten maken | Wilt u een WordPress website laten maken?< / title >

Een meta description tag ziet er zo uit:
< meta name=”description” content=”Website laten maken: U bent bij Creative ICT aan het goede adres als u zegt; ik wil een professionele WordPress website laten maken. Vraag nu vrijblijvend een gesprek aan voor professionele website laten maken.” />

Sommige mensen denken dat de tags ├╝berhaupt niet meer belangrijk zijn voor een SEO campagne. Dit klopt niet. Google Webmaster Tools houdt nog steeds uw meta description in de gaten en als deze niet uniek is, krijgt u hiervan een bericht. Dit bewijst dat het dus wel degelijk nog meegenomen wordt in het ‘lijstje’ met factoren.

Hoe optimaliseer je deze meta tags?
Beide meta tags moeten uniek zijn. Elke pagina op uw website moeten een eigen title tag en een eigen description tag bevatten. Verder moeten de tags relevant zijn voor de content die op de pagina te vinden is. Het toevoegen van een call-to-action is ook een goed idee. Bijvoorbeeld, download nu, koop nu, offerte etc. Daarnaast werkt het goed om de USP (Unique Selling Points) van uw bedrijf te noemen. Hierdoor kunnen mensen het verschil zien.

 

Geschreven door Koen van der Velden

Creative Marketeer bij Creative ICT.
Koen gebruikt zijn expertise om ervoor te zorgen dat u optimaal vindbaar bent.