Netwerken
17 augustus 2017

Netwerken voor MKB Ondernemers

door: Bas Janssen

Een goed netwerk is voor u als ondernemer natuurlijk van groot belang. Daarom is het opbouwen van een netwerk waar opdrachten uit ontstaan in de meeste gevallen een wezenlijk onderdeel van het ondernemerschap. Helaas komt dit de meesten niet zomaar aanwaaien. Bij Creative ICT maakten wij een plan van aanpak en stelde doelen op om de bekendheid in de regio te vergroten.

In dit artikel vertel ik in een interview met de ABN AMRO hoe wij dat bij Creative ICT doen en geven we een aantal handige tips!

Hieronder een korte samenvatting:
Stel uw doelen
Wie effectief wil netwerken, moet zich voorbereiden. Dat doet u door in kaart te brengen wat het doel is wat u met het netwerken wilt bereiken.

Inzetten marketingbudget
Ons uitgangspunt is dat we er minstens 2 doelen mee willen behalen: we willen er business uit halen en het moet exposure opleveren. Daarnaast kijken we expliciet of de evenementen en verenigingen aansluiten bij ons als bedrijf.

De prijs van netwerken
Netwerken anno 2017 hoeft niet duur te zijn. De kosten voor lidmaatschappen, entreegelden en exposure zijn erg divers. Die variëren van eenmalige en jaarlijkse bijdragen tot barterdeals die beide partijen helpen te groeien. Een kaartje voor een evenement kost vaak nog tientallen tot honderden euro’s. Maar digitaal netwerken is vaak een stuk goedkoper.

Netwerk mogelijkheden
1 – Uw eigen online netwerk
2 – Evenementen
3 – Ondernemersvereniging
4 – Steun zelf (lokale) evenementen

Regionale netwerken als MKB Twente, IKT (Industriële Kring Twente), TKT (Technische Kring Twente) en Twente Visie worden ook genoemd in het artikel.

 

Reacties
Laat hieronder een reactie achter.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Geschreven door Bas Janssen

Creative CEO bij Creative ICT.
Bas adviseert klanten omtrent hun online strategie en online vraagstukken.