Remarketing uitbesteden - Snel resultaat - CreativeICT
Remarketing

Remarketing biedt u de kans om bezoekers die uw website hebben verlaten te overtuigen uw product of dienst alsnog af te nemen. Een bezoeker die uw website verlaat op een belangrijke pagina zoals een offerte- of winkelwagenpagina heeft een hoge potentie om klant te worden. Met remarketing kun u ervoor kiezen om die bezoeker op een andere website advertenties van uw bedrijf te laten zien. Door de voordelen van uw product of service te benadrukken kan een bezoeker stimuleren om alsnog een offerte aan te vragen of een product te bestellen. Daarnaast blijft de bezoeker bewust van uw merk.

De inzet van remarketing maximaliseert het rendement van uw online campagne. Interessante bezoekers kunnen opnieuw worden bereikt door middel van zoekadvertenties, video of banners. Kanalen die de mogelijkheid bieden voor remarketing zijn onder andere:
* Google Adwords
* Facebook
* Youtube

Remarketing vereist altijd implementatie van een code op uw website. Deze code verzameld cookies van bezoekers van je website. Deze cookies worden later gebruikt om te bepalen wie je website heeft bezocht. Google heeft een universele code die voor al haar producten en services gebruikt kan worden. Facebook hanteert een andere wijze van installatie en implementatie. CreativeICT kan deze code voor u implementeren en op de juiste manier afstellen zodat uw remarketing campagne zo effectief mogelijk is.

 

Google Adwords remarketing

Google biedt remarketing aan voor de zoekresultaten, Youtube en het Display Netwerk. De sites in het Display Netwerk bereiken meer dan 90% van alle internetgebruikers. De kans dat uw potentiele klanten sites bekijken uit het display netwerk is heel groot. Wij raden aan te beginnen met remarketing in het Display netwerk, aangezien de investering per klik vaak lager zijn dan de kosten in het zoeknetwerk of op Youtube.

Met remarketing in het zoeknetwerk is het mogelijk om meer te bieden per klik waardoor de positie van uw advertentie hoger is. Daarnaast kunt u er ook voor kiezen om advertenties te tonen op zoekwoorden die relevant zijn aan uw product of service.

 

Facebook remarketing

U vergroot het bereik van uw remarketing advertenties door ook remarketing op Facebook in te zetten. Door het plaatsen van een zogenoemde pixel op uw site is het mogelijk om onder naam van uw Facebook pagina geïnteresseerde bezoekers van uw website opnieuw te benaderen met een gesponsorde Facebook post. Facebook gebruikers kunnen ook zien of vrienden geïnteresseerd zijn in uw merk. Door deze sociale overtuiging is de kans groter dat u Facebook gebruikers op uw advertentie klikken.

Remarketing op Youtube ‘Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden’ luid het gezegde. Een sterke videoadvertentie wekt vertrouwen en is salesgericht. De investeringen in een advertentiemateriaal is hoger dan via andere kanalen. De opbrengt kan echter ook vele male hoger zijn, omdat het mogelijk is een beleving rondom uw merk te creëren en beelden beter ‘blijven hangen’ dan teksten.

 

Dynamische remarketing

Om optimaal resultaat te behalen met uw remarketing campagne kunnen we dynamische remarketing voor u inzetten. De producten of diensten die de bezoeker heeft bekeken worden in de advertentie getoond. De advertentie is daardoor relevanter dan een algemene advertentie. De kans dat een bezoeker op de advertentie klikt is dan ook groter. Stel u verkoopt schoenen in een online webshop. Een bezoeker heeft een zwarte Adidas schoen aan zijn winkelwagentje toegevoegd en verlaat vervolgens uw website. Dynamische remarketing maakt het mogelijk om diezelfde schoen te tonen op een website op bijvoorbeeld nu.nl.

Bent u van plan remarketing in te zetten om uw rendement te verhogen? Kom dan eens langs voor een vrijblijvend gesprek.

Creatieve projecten

Bekijk hier een overzicht van onze meest recent opgeleverde projecten

7+
Jaar ervaring
20+
Creatieve specialisten
400+
Klanten
800+
Projecten