Gratis Online Succes Scan

De Online Succes Scan is een totaalscan van uw online business

Vul het formulier in en één van onze specialisten neemt binnen 1 werkdag contact met u op voor
een overzicht van de door u gebruikte kanalen en opleverdatum.

Op basis van de scan wordt duidelijk waar de kansen
voor een sterk groeiende omzet liggen

Creative CEO Bas Janssen over Online Succes

Online Succes start met een goede nulmeting. Zonder een nulmeting is het onmogelijk om verbeteringen meetbaar te maken. Bovendien fungeert een dergelijke nulmeting als de basis voor uw strategie. U brengt in kaart waar u momenteel staat, en bepaalt vervolgens de groeipotentie voor de komende 12 maanden.

Een goede Online Succes Scan controleert per website of webshop:

  • de gebruikersvriendelijkheid
  • de techniek
  • de content
  • het linkprofiel

Daarnaast worden ook de marketing mogelijkheden meegenomen in de Online Succes Scan. Een website of webshop en de bijbehorende conversie hoort immers volledig geoptimaliseerd te zijn.

Gebruikersvriendelijkheid: de heilige graal voor conversie

De gebruiksvriendelijkheid van uw Magento webshop, WordPress website en elke andere online omgeving heeft invloed op de conversie. De usability is dan ook erg bepalend voor het rendement.

Een Online Succes Scan van Creative ICT brengt dan ook de gebruikersvriendelijkheid van uw website of webshop volledig in kaart. Is uw online omgeving intuïtief? Kan een bezoeker eenvoudig de voor hem of haar relevante informatie vinden? Draagt de indeling en inhoud bij aan de conversie?

Voldoet uw website of webshop aan de techniek eisen?

Een goed presenterende en vindbare website en webshop voldoet aan een aantal eisen op het gebied van techniek. Zo speelt de snelheid, beveiliging en mobielvriendelijkheid vandaag de dag een enorm belangrijke rol in de ranking van online omgevingen. Wij brengen dit alles tezamen met de technische opmaak en structuur voor u in kaart.

Heeft de inhoud van uw website een positieve of negatieve invloed op de ranking?

Google gebruikt een aantal elementen van een website en webshop als leidraad bij het scannen van de inhoud. Wanneer elementen als structuur, de juiste headers, tags en descriptions missen heeft een zoekmachine moeite met het scannen van uw website en wordt deze dus per definitie minder goed beoordeeld.

Het linkprofiel: doorslaggevende factor bij het overtroeven van concurrenten

Een SEO-positie staat of valt met een goed linkprofiel. Maar wat is dan precies een goed linkprofiel? “Een linkprofiel is de reputatie die een website heeft op het gebied van linkbuilding” – Bas Janssen. De hoeveelheid links en de waarde en betrouwbaarheid van deze links geven een website een bijbehorende score. Gebaseerd op deze waardering wordt uw website of webshop geranked in zoekresultaten. Een beter linkprofiel vergeleken met uw concurrent, betekent dus een betere positie.

Hoe e-mail, social media en Adwords kunnen bijdragen aan uw conversie

E-mailmarketing blijft het medium met de hoogste conversie. Het is daarom erg belangrijk om dit mee te nemen in de marketingstrategie. Daarnaast is het belangrijk om de conversiefunnel meetbaar te maken en zodoende re-marketing in te zetten via social media en Adwords.