Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Creative ICT schrijft voor u een SEO strategie én verzorgt de uitvoering. Met onze SEO strategieën bent u verzekerd van:

  • Inzicht in huidige SEO resultaten en mogelijkheden
  • Inzicht in potentie om te groeien in SEO traffic
  • Succesvolle roadmap voor uw SEO campagne
  • Optimale vindbaarheid in Google
Zoekmachine optimalisatie (SEO) expert in Enschede

Als bedrijf is het tegenwoordig onmisbaar om goed vindbaar te zijn in Google. Een goede vindbaarheid in Google verzekert je ervan zichtbaar te zijn voor potentiële klanten en relevant verkeer te genereren, wat zorgt voor meer naamsbekendheid en meer leads. Een hoge positie in Google creëer je met behulp van zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een manier om jouw website en externe factoren te stimuleren om zo hoog mogelijke rankings te behalen.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een vak apart. Kies daarom voor een SEO expert of zoekmachine specialist. Creative ICT uit Enschede is zo’n specialist. Al meer dan 7 jaar verzorgen wij succesvolle SEO campagnes voor onze klanten.

Zoekmachine optimalisatie bestaat uit 3 hoofdpijlers; Techniek, Content & Linkbuilding.

Technische SEO optimalisatie

De techniek van uw website of webshop is de basis, ook voor de vindbaarheid in Google. Voor zoekmachine optimalisatie is het belangrijk dat de techniek op de volgende punten goed scoort;

  • Responsive weergave / Mobielvriendelijkheid (Google Mobile Friendly Test)

  • Mobiele snelheid (Google Mobile Speed Test)

  • Snelheid van de website (Google Pagespeed Insights)

  • Beveiligde HTTPS verbinding middels een SSL certificaat

  • Gebruik van rich snippets (Google Structured Data Test)

  • Aanwezigheid van een HTML sitemap en XML sitemap

    Daarnaast is het verstandig te controleren dat de 301 redirects goed ingesteld staan, de robots.txt klopt, er geen 404 fouten bestaan en dat canonical links gebruikt worden.

    Zoekmachine optimalisatie begint met een technische SEO analyse waarin alle details van bovenstaande onderwerpen naar voren komen. Dit is het fundament voor de SEO campagne. Veel van de technische optimalisatie werkzaamheden zijn eenmalig.

SEO Content (Landingspagina's & Blogs)

Wanneer de technische SEO op orde is, kan er begonnen worden aan het toevoegen of optimaliseren van de SEO content. Allereerst zal gekeken worden of alle content uniek is met behulp van Siteliner. Unieke content is een belangrijke factor voor zoekmachine optimalisatie.

Vervolgens is het essentieel dat de website structuur en hoofdnavigatie kloppend is voor de content, zodat Google kan bepalen welke content (en zoekwoorden) het meest belangrijk is voor de website en dat alle content snel (liefst binnen een paar klikken) en op gebruiksvriendelijke wijze te bereiken is.

Voordat de content voor de zoekmachine optimalisatie bepaald kan worden, zal er eerst een zoekwoordonderzoek gedaan worden. In dit zoekwoordonderzoek worden de focus onderwerpen en focus zoekwoorden bepaald. Vervolgens kan op basis hiervan een schets gemaakt worden voor de website structuur en worden de zoekwoorden samengevoegd in verschillende SEO landingspagina’s. De SEO landingspagina’s dienen aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Geoptimaliseerde content voor de focus landingspagina
  • Verwerking van de (LSI) zoekwoorden in de tekst
  • Correct gebruik van H1, H2 en H3 kopteksten
  • Unieke meta titels en meta descriptions
  • Correct gebruik van alt tags
  • Correct gebruik van interne links
  • Geoptimaliseerde content voor de focus landingspagina

Ook voor de blogberichten wordt een zoekwoordonderzoek gedaan. Het is aan te raden om minstens elke maand een blog te publiceren, zodat Google de website als ‘actueel’ ziet.

Linkbuilding voor SEO

Wanneer de techniek en content is geoptimaliseerd voor Google, kan er gestart worden met linkbuilding. Linkbuilding is een externe factor voor de ranking in Google. Elke website of webshop heeft een linkprofiel en dit linkprofiel weegt voor meer dan 50% mee in SEO campagnes.

Het doel van linkbuilding is het verkrijgen van relevante en autoritaire links die verwijzen naar jouw website. Deze (kwalitatieve) links geven een signaal aan Google dat de website populair is voor dit onderwerp en wordt daarmee omhoog geplaatst in de zoekresultaten. Hoe meer van dit soort links, hoe beter de waardering en hoe hoger de rank. Maar let op; kwaliteit boven kwantiteit. 1 krachtige link van een zeer relevante of bekende website kan meer waard zijn dan 10 links van minder bekende of relevante websites.

Het doel is om een natuurlijk linkprofiel te houden. Voor linkbuilding gelden daarom bij Creative ICT strikte richtlijnen en werkwijzes.

SEO Dashboard voor de zoekmachine optimalisatie

Creative ICT heeft een eigen SEO Dashboard ontwikkeld voor zoekmachine optimalisatie, met koppelingen naar Google Analytics, Google Webmaster tools, Majestic SEO, Google Adwords, Facebook en Twitter. Dit geeft u alle informatie centraal en snel in één tool. U kunt hier de posities en de resultaten van uw SEO campagne(s) gemakkelijk inzien en volgen.

Ga nu Succesvol Online

Wij nemen binnen 1 werkdag contact op

Bas Janssen
Creative CEO
085 - 4011 069
Vildan Korjenic
Creative Account Manager
Creatieve projecten

Bekijk hier een overzicht van onze meest recent opgeleverde projecten

7+
Jaar ervaring
20+
Creatieve specialisten
400+
Klanten
800+
Projecten